Feeling Local! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robin Haakmat - WaarBenJij.nu Feeling Local! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robin Haakmat - WaarBenJij.nu

Feeling Local!

Door: Robin Haakmat

Blijf op de hoogte en volg Robin

14 Mei 2014 | Australië, Sydney

''Allemaal wel mooi en aardig maar je moet niet vergeten waarom je aan de andere kant van de wereld zit ;-)'' (stage haha). Na twee weken voel ik me meer een local dan toerist haha. Het stage lopen bevalt over het algemeen gezien erg goed. Ik werk op de afdeling Product Ontwikkeling binnen een bedrijf dat smaken en geuren voor voedingsmiddelen produceert. Denk hierbij met name aan frisdranken (waaronder energie drink), chocolade en yoghurt producten. Ik heb een stagebegeleider (Benjamin) en 3 mede collega's (Denise, Ei en Rachel) die op de afdeling werken. Sydney is een internationale stad en het is grappig om te zien dat de 3 mede collega's allemaal een andere afkomst hebben (Fiji, Indonesië, China). Het is erg verrassend dat ik daar natuurlijk Engels spreek maar het is soms grappig om het verschil in accent te horen. Maar ze zijn allemaal wel aardig haha. Ik kan volgens de locals goed uit de voeten met mn Engels (gelukkig), al hoe wel ik af en toe niet elke letterlijke vertaling weet. Vandaag was het bijv. een trechter (funnel;chute;hopper powered interglot.com), gelukkig waren mn handen en voeten in staat om dit (na wat moeite) duidelijk te maken haha.

Na een aantal dagen ziek te zijn geweest, ging het afgelopen weekend (10 &11 mei) al wat beter. Misschien toch iets te enthousiast geweest in de begin dagen toen ik Sydney ging bekijken (YOLO). Gelukkig was ik zaterdag al wat beter te pas en ging ik met de Caton familie mee een rugby wedstrijdje kijken! Brad (het jongetje van 12 jaar) moest spelen. We kwamen aan op een groot sportcomplex wat bestond uit vele rugby velden en een paar voetbal velden. Rugby is net als American football geen sport voor mietjes! Was wel leuk om naar te kijken. Tijdens de wedstrijd heb ik iets typisch Aussies gehad: een sausage sandwich (twee witte sandwich broodjes met een doormidden gesneden worst van de BBQ). Jamjam dus! Na de wedstrijd gingen we samen met een andere familie vissen bij de Roseville brug. Dit was een mooie een mooie plek in een soort van park. Wel grappig want als je normaal in Nederland zou gaan vissen duurt het wel even voordat je beet hebt, Down Under is dit enkele minuten haha. Na dat we weer thuis kwamen heb ik de Italiaan Simone (24 jaar) ontmoet (backpacker en heeft net als ik bij de Caton familie gewoond), wel grappige kerel. Een beetje Italiaans temperament en toen ik tijdens het koken te spaghetti doormidden brak zag ik z'n gezicht betrekken hahaha (Aka chef kokkie Riccardo Kruger). Ook was er nog een Franse backpacker (heeft ook bij de Caton familie gewoond) wiens naam ik al ben vergeten. Ze noemen hem hier ook ''Frenchie 2''. Chille mensen waarmee je een biertje kon drinken. Inmiddel hebben ze allebei hun reis vervolgd.

Zondag nacht om 0.00 uur werd ik 22 jaar en kreeg ik een leuk Skype belletje uit Nederland :)! Toch wel een moment waarop je je beseft dat je niet in de buurt zit en dat familie en vrienden niet langs kunnen komen om borrels te drinken (helaas helaas). Ook de locatie maakt deze verjaardag natuurlijk uniek. Overdag ben ik naar de IMAX bioscoop in Darling harbour geweest (super groot, was gaaf!) en heb ik een typisch Australisch biertje ''VB'' (Victoria Bitter) genuttigd. Toen ik thuis kwam werd ik verrast met een verjaardagstaart met kaarsjes en alle poespas (heeeééél leuk)!!

Gisteren (dinsdag) ben ik naar een tennisclub in Neutral Bay geweest om een balletje te slaan. Toch wel leuk om je tennis skills een beetje bij te houden Down Under! Leuke avond gehad en een aantal mensen leren kennen.

Nou dit is het voor nu! Bedankt voor het lezen haha. Het weekend ga ik Sydney en stranden bezoeken:-).

Groetjes uit het zonnige en DROGE Australië

  • 14 Mei 2014 - 13:40

    Eva:

    Als je je energiedrankje klaar hebt neem je er dan ook eentje mee naar NL? Ben nl wel benieuwd! :-)
    Heel veel plezier nog! Ben benieuwd naar je volgende avontuur!

  • 14 Mei 2014 - 13:55

    Oma Alie.:

    Wat beleef je veel zeg, het is leuk om alles te lezen.We wensen je nog een goede tijd toe, en zien uit naar het volgende verhaal. Doeiiiiii.

  • 14 Mei 2014 - 14:06

    Ruth:

    Super!!!! Hahaha, ben benieuwd naar al die accenten daaro! ;) Kan ik dat daar mooi de hele dag imiteren ;). Leuk al die local dingetjes :)! Time flies when you're having fun! Nog 6,5 week?!! :D
    xx

  • 18 Mei 2014 - 02:38

    Robin Haakmat:

    Jaa tuurlijk! Haha dank jullie wel:)

  • 24 Mei 2014 - 20:57

    Ingrid:

    ik moet alles nog gaan lezen. ik loop heel erg achter. maar succes daar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Robin

Welkom op mijn profiel. Je kunt hier al mijn reisavonturen Down Under volgen!

Actief sinds 25 Maart 2014
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 4753

Voorgaande reizen:

28 April 2014 - 11 Juli 2014

Stage in Australië

Landen bezocht: