Lefty Paradise - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Robin Haakmat - WaarBenJij.nu Lefty Paradise - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Robin Haakmat - WaarBenJij.nu

Lefty Paradise

Door: Robin Haakmat

Blijf op de hoogte en volg Robin

06 Juni 2014 | Australië, Adelaide

Hee allemaal!

Long time no see! Ik zit nu in het vliegtuig naar Adelaide waar ik een lang weekend de toerist ga uithangen:). Zaterdag (morgen) doe ik een dagtrip naar Kangaroo Island, zondag heb ik een auto gehuurd (alles links ipv rechts, wordt ff wennen haha) en maandag de stad Adelaide bekijken.

Left Left Left, de aussies rijden aan de linker kant, staan aan de linkerkant op een roltrap en zo kan ik nog even door gaan. Het zijn van die kleine dingetjes die soms nog al irritant kunnen zijn als je haast hebt ofzo haha. Daarnaast schrijf, tennis frisbee en basketbal ik met links (dus ik moet niet zo zeuren haha).


De afgelopen weken heb ik weer veel gezien en meegemaakt:)! Vrijdag 16 mei ben ik na stage naar The Rocks in Sydney geweest (in de buurt van de harbour bridge). Elke dag om 18.00 uur wordt een gratis tour gegeven, een mooie kans om op de mooie plekjes te komen (Heel gaaf om rond te lopen in het oudste gedeelte van de stad waarbij het uitzicht op de brug en het opera huis fantastisch is. Vervolgens ben ik zaterdag 17 mei naar het bekendste surf strand van Australië geweest: Bondi Beach! Het is een mooi strand met erg goede faciliteiten. Je hebt een noord en zuid kant. Aan de noord kant kom je op een rotsachtig gedeelte waarbij je een mooi uitzicht hebt over de oceaan. Aan de zuidkant zit de beroemde zwemclub: icebergs. Leuk om langs te lopen (zeker met zonsondergang waarbij je een super mooi uitzicht hebt). De locale mensen vinden Bondi Beach te toeristisch en gaan liever naar een ander strand. Eigenlijk is dit wel zo want kan genoeg mooiere stranden op noemen. Maarja als toerist uit Almelo koop je toch maar een lekker warme Bondi beach trui haha. Op de terugweg naar huis was ik in de supermarkt en kwam ik tot verbazing Grolsch bier tegen haha. Toch wel grappig om te zien. Zondag 18 mei heb ik de Manly Scenic walk gedaan:). Een wandeltocht van 4 uur vanaf The spit bridge naar manly beach. Met deze wandeltocht kom je op verborgen mini stranden, rotsen en heuvels wat super mooi is om te zien. Ik mocht meteen kennis maken met m'n eerste spinnetje in Australië. Gelukkig zat hij lekker te chillen in z'n web en kon ik er veilig langs lopen:). Onderweg kwam ik twee Amerikaanse meisjes tegen (OMG!?) die verrassend genoeg wel aardig waren. Daarmee ging ik op vrijdag 23 mei naar vivid sydney (licht show waarbij de hele stad mooi verlicht is). Na wat rond gelopen te hebben gingen we met een groepje stappen in Sydney. En toen kwam ik een meisje uit Enter tegen (hoezo kleine wereld haha). Na een wtf moment vervolgden we de avond bij Bar Century (alle drankjes voor de helft haha) en gingen we stappen in Darling Harbour! Het uitgaan is wel vet hier alleen de regels zijn te streng (na half 1 kom je geen club, pub meer binnen en om 3 uur gaat alles dicht. Daarnaast is een biertje al gauw 10 dollar). Zaterdag 24 mei ben ik wezen chillen aan Palm Beach! Een super super mooi strand waar de miljonairs met dikke huizen en auto's wonen. Het zand was goudbruin, de zee licht blauw en het zonnetje was er al:). Je had daar een super mooi uitzicht over de zee en mooie rotsen. Vervolgens ben ik s avonds met Taka (een jongen die ik met het tennissen heb leren kennen )naar een Hardstyle feestje in de stad geweest. Was wel gaaf! (had nooit gedacht dat ik dat in Australië zal doen haha). Niets is zo fijn om lekker te chillen aan het strand (zekers als je brak bent). Dit heb ik zondag 25 mei dan ook maar gedaan in Manly Beach. Na m'n eerste surflessen geboekt te hebben bij de Manly surfschool (over 2 weken de 1e :) ) ging ik aan de noordzijde van het strand zwemmen. Ik kwam daar een man tegen die me een super mooi plekje op het strand liet zien!! Na wat geklim en geklauter op rotsen wat best nog wel gevaarlijk was zat ik op een rots met een prachtig uitzicht (kustlijn, zonsondergang).

Stage bevalt trouwens goed! Ik heb ze laatst drop laten proeven en dat vonden ze wel lekker! De tegenprestatie was wel dat ik vegemite moest proberen! Helaas was dat niet zo lekker als drop maar dat moet je als voedingsmiddelentechnoloog wel is geprobeerd hebben haha.

Afgelopen weekend (zaterdag 31 mei) ben ik met takaaaa naar Taronga Zoo geweest! De dierentuin in Sydney waar ik m'n eerste kangaroo en koala heb gezien:) Daarna zijn we naar de stad Chatswood geweest (20 minuten rijden vanaf Sydney), een leuk klein stadje met restaurantjes winkelcentra en een bioscoop.

Nou, dat was het eventjes voor nu! Ik vermaak me super hier! Volgend weekend ga ik trouwens een weekendje naar Melbourne! (In het kader van nu we er toch zijn haha).

Inmiddels ben ik veilig geland in Adelaide!

Groetjes vanuit Aussie :)

  • 06 Juni 2014 - 15:57

    Ruth:

    Topper! :)

  • 07 Juni 2014 - 08:25

    Tineke:

    Hallo Robin,
    Geweldig wat je allemaal in die korte tijd al hebt gedaan.
    Fijn dat je je goed vermaakt!
    Nog een fijne tijd daar.
    Tineke

  • 11 Juni 2014 - 10:08

    Annie Santokhi:

    Hoi Robin
    Naast je stage geniet je volop van je verblijf in Australië.
    Dat is geweldig, niks laten liggen als je de kans er voor krijgt.
    Geniet er van, maar wees wel voorzichtig in een vreemd land.
    Gr.

  • 15 Juni 2014 - 23:01

    Eva:

    Lees nu je verhaal pas! Leuk weer hoor! Wat zie jij veel!

  • 29 Juni 2014 - 17:40

    Alie Sprokkereef:

    Hallo robin
    Leuke verhalen, wat mij het meest opvalt, is je uithoudingsvermogen.Helpen de energie drankjes? Nog heel veel plezier zeker straks met Ruth.doeiii ook van opa.

  • 02 Juli 2014 - 12:53

    Robin Haakmat:

    Haha dank jullie wel! De energie drankjes helpen idd op die zware momenten haha:)!

  • 02 Juli 2014 - 12:53

    Robin Haakmat:

    Haha dank jullie wel! De energie drankjes helpen idd op die zware momenten haha:)!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Robin

Welkom op mijn profiel. Je kunt hier al mijn reisavonturen Down Under volgen!

Actief sinds 25 Maart 2014
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 4743

Voorgaande reizen:

28 April 2014 - 11 Juli 2014

Stage in Australië

Landen bezocht: