Holiday Vibes! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robin Haakmat - WaarBenJij.nu Holiday Vibes! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robin Haakmat - WaarBenJij.nu

Holiday Vibes!

Door: Robin Haakmat

Blijf op de hoogte en volg Robin

06 Mei 2014 | Australië, Sydney

Jaja, ik heb de eerste week alweer overleefd en super veel gezien!!
De dag nadat ik aankwam (woensdag) werd ik om 14:30 uur Sydney tijd wakker. Ik was blij dat ik goed overgekomen was maar ik kon nog steeds niet geloven dat ik werkelijk aan de andere kant van de wereld zit. De familie Caton heeft me goed op weg geholpen de eerste paar dagen. De familie bestaat uit Karen Caton (43 jaar), Sean Caton (46 jaar), Chloee Caton (17 jaar) en Brad Caton (12 jaar), daarnaast verblijft er een kennis Nemrata (19 jaar). Na lekker uitgeslapen te hebben ging ik met Chloee op pad om boodschappen te doen en liet ze een aantal supermarkten en winkelcentra zien (Ikea feeling x10000). Alle winkels zijn super groot (Amerikaans) en het lijkt wel alsof je door een Ikea loopt. Donderdag liet Chloee de mooie plekjes van Manly zien (strand, bossen en een prachtig uitzicht op Sydney vanaf een klif). Wel apart dat er genoeg plekken zijn waar het rustig is. Dit in tegenstelling tot de drukke stad. Vervolgens werd ik netjes afgezet voor het stage bedrijf en heb ik kennis gemaakt met de stagebegeleider van Firmenich. Een aardige man en ik kreeg al wat ins and outs over mn stageopdracht te horen.

Toen was ik donderdag rond 13:00 uur weer thuis en wou ik eigenlijk Sydney wel in (45 min met de bus vanaf Dee Why). Maar als ''toerist'' snap je natuurlijk niet welke buskaart, bushalte en bus je moet hebben haha. Na wat gevraag aan lokale mensen in Dee Why was het gelukt om in Sydney te komen (best een gedoe nog). Ik stapte uit en de eerste twee dingen waar ik aan dacht waren: opera house en harbour bridge (net als elke toerist haha). Op dat moment besef je wel waarvoor je het allemaal doet: een prachtige zonsondergang met de harbour bridge en het opera house op de achtergrond. Super super gaaf!! Uiteindelijk heb ik de juiste bus terug naar Dee Why gevonden en kon ik weer veilig thuis komen.

Vrijdag ben ik op de ferry van Manly naar Sydney gereisd (super mooi uitzicht over de stad) en heb ik samen met Chloee een ''typisch'' Australisch ontbijt gehad: Bananarama bij pancakes on the rocks (The Rocks in een wijk in Sydney in de buurt van de harbour bridge). Dit bestond natuurlijk uit pancakes met daarop rooooomijs en gegrilde banaan. Afgemaakt met butterscotch sauce, jamjamjam. Vervolgens kreeg ik van Chloee en klasgenoten een tour bij het opera house (studeert toerisme en is onderdeel van een opdracht, vervelend zeg.. haha). Daarna ben ik alleen op pad gegaan en was de eerst volgende stop the Royal Botanic Gardens. een super mooi park waar de lokale Aussies en toeristen lekker in het zonnetje zaten te chillen. Met de hoge gebouwen op de achtergrond doet het je al snel denken aan het central park in NYC. Na wat typisch Australische dieren gezien te hebben waarvan ik de namen niet weet haha (witte vogel met gele bovenkant, zwarte vogel met een lange snavel) ben ik bij de Sydney Tower beland. Dit is de hoogste toren van Sydney (268 meter boven zeeniveau). Daar heb ik de zonsondergang beken en ben ik gezekerd en al naar buiten gegaan en heb ik een ''Sky walk'' gemaakt (op de toren met daaronder een een glazen plateau gelopen) ook dat was super super gaaf!!! Een mooi uitzicht over de stad!!

Zaterdag was een chill dag waarbij ik lekker heb uitgeslapen. Vervolgens heb ik hardgelopen op het strand van Dee Why (Dee Why Beach 10 minuten van m'n huis) en de omgeving een beetje gekeken. 's Avonds ben ik met Nemrata (meisje oorspronkelijk uit Nepal die al 2 jaar in Australië woont en studeert) wezen stappen bij een paar Beach clubs in Manly. Vette locatie en ik kon hier mn eerste biertjes op Australische bodem nuttigen :D. Op zondag kon ik van Karen een mountainbike lenen en heb ik een stuk gefietst richting het strand en ben ik voor het eerst met de voetjes in het water beland. Het zee water is onlangs de winter lekker warm en er waren veel surfers op het strand te bekennen (Zag er heel vet uit, wil ik ook!?).

Gister m'n eerste stage dag gehad, veel mensen ontmoet en ik heb ze blij gemaakt met typisch Hollandse stroopwafels haha. Wel grappig dat ze dat nog niet kenden. Ook ben ik op pad geweest voor werkschoenen en dat was nog al lastig met maat 47 haha. In de periode van 10 weken ga ik trouwens een nieuwe energy drank ontwikkelen.

Nou, ik hoop dat ik jullie een beetje heb bijgepraat. Ik vermaak me in ieder geval wel hier haha.

Groetjes vanuit Down Under!

  • 06 Mei 2014 - 12:59

    Eva:

    Echt super gaaf Robin! :)
    Bewaar nog wel wat leuke dingen voor als Ruth bij je komt he?

    Heel erg veel succes met je stage, want het is natuurlijk niet alleen maar lol maken en de toerist uithangen!

  • 06 Mei 2014 - 13:17

    Ruth:

    Awesome! :) Hihi.
    Wat heb je veel meegemaakt in zo'n week!!! Ben trots! :)
    Geniet ze! XXX

  • 06 Mei 2014 - 13:21

    Pim:

    Gaaf dat je het zo naar je zin hebt daar man!!
    Heel veel succes met je stage daar de komende dagen en ik zie je energy drink hier binnenkort bij de AH wel verschijnen!:)

  • 06 Mei 2014 - 15:27

    Rosarampersad:

    Supper gaaf Robin dat je dit alles mag beleven, geniet met volle teugen hoor.Wat komisch dat ze geen stroopwafels kennen, vonden ze het lekker dan.Hoe was je eerste werk dag gegaan, was je mie daarna, of kon je nog een lekkere strandwandeling maken.Tot een volgende reis verslag.Van hoelaat tot hoelaat moet je werken ????????Kus

  • 06 Mei 2014 - 17:21

    Gert Klinkenberg:

    Robin, hartstikke leuk om te lezen en wat zal jij je ogen uitkijken.
    Verder van iedereen op de afdeling van Euroma, een hartelijke groet.
    Geniet ervan, tot horens.

    gr Gert

  • 06 Mei 2014 - 23:21

    Agnes:

    Super gaaf...!!!!!!! om van te smullen..!!! erg leuk !!!
    En hoe smaakt het Australisch BIER ????
    ben wel erg benieuwd naar je nieuw product...!!

  • 09 Mei 2014 - 01:30

    Robin Haakmat:

    Bedankt voor jullie reacties! Haha, ja heerlijk die Australische biertjes:D! Ik maak werkdagen van half 9 tot 5 uur. Ben alles bij elkaar ongeveer een half uur onderweg om er te komen, prima te doen dus!

  • 11 Mei 2014 - 10:46

    Annie Santokhi:

    Hoi Robin
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag,in dat verre Australie.
    Maak er een speciale dag van, want daar vier je je verjaardag niet meer, denk ik, of misschien wie weet kom je een mooie aussie tegen.
    Ik lees je graag dus blijf posten.
    Ben benieuwd naar je volgend verhaal.
    Dikke knuffel en take care.
    Tante Annie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Robin

Welkom op mijn profiel. Je kunt hier al mijn reisavonturen Down Under volgen!

Actief sinds 25 Maart 2014
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 4744

Voorgaande reizen:

28 April 2014 - 11 Juli 2014

Stage in Australië

Landen bezocht: